- اسداللهی، احسان؛ غلامی بیدخانی، راضیه؛ ماهیان جاغرق، امیر؛ یزدانیان، محترم. (1398). روش تحقیق در تربیتبدنی و علوم ورزشی. چاپ اول، مشهد: انتشارات تاک کتاب.
- جابری، اکبر؛ خزائی پول، جواد؛ اسدی، حسن. (1397). «تأثیر کیفیت ادراکشده از مقاصد گردشگری ورزشی بر رضایت و تمایل به بازدید مجدد». مدیریت ورزشی، 10(1)، 17-32.
- حیدری، رضا؛ طالبپور، مهدی؛ نظری، احمد؛ شجیع، کیانوش؛ جابری، سجاد. (1399). «تدوین راهبردهای رقابتپذیری و توسعۀ گردشگری ورزشی در شهرها، مطالعۀ موردی: کلانشهر مشهد». گردشگری شهری، 7(1)، 143-159.
- خرسندیفرد، مجید؛ پیمانیزاد، حسین؛ اسماعیلزاده قندهاری، محمدرضا؛ کشتیدار، محمد. (1398). «طراحی مدل مدیریت آشوبگونۀ بازاریابی اثربخش بر محیط توسعۀ ورزش قهرمانی ایران به روش ساختاریـتفسیری». مطالعات مدیریت ورزشی، 11(56)، 181-204.
- دستوم، صلاح؛ سوادی، مهدی. (1396). «طراحی چارچوب توسعۀ کارآفرینی در صنعت گردشگری ورزشی». جغرافیا (برنامهریزی منطقهای)، 7(2)، 249-265.
- رئیسی، امید. (1398). شناسایی و توسعۀ فرصتهای کارآفرینی گردشگری ورزشی در شهرستان چابهار. پایاننامۀ کارشناسیارشد مدیریت کارآفرینی. دانشگاه سیستان و بلوچستان.
- سالم، محسن. (1396). بررسی عوامل مؤثر در توسعۀ کارآفرینی گردشگری در شهر تاریخی یزد. پایاننامۀ کارشناسیارشد مدیریت گردشگری. دانشگاه علم و هنر یزد.
- شیرمحمدی، یزدان؛ معاونی، محمدامین. (1399). «طراحی مدل کارآفرینی راهبردی در صنعت گردشگری». گردشگری و توسعه، 9(3)، 1-16.
- ضیایی جزی، ریحانه. (1394). شناسایی عوامل مؤثر بر توسعۀ کارآفرینی گردشگری (مورد مطالعه: جزیرۀ کیش). پایاننامۀ کارشناسیارشد کارآفرینی فرهنگی، دانشگاه هنر اصفهان.
- عاشوری، تقی؛ قزلسفلو، حمیدرضا؛ عسگر شمسی، میثم. (1400). «طراحی الگوی توسعۀ کارآفرینی درونسازمانی در مجموعههای تفریحی ـ ورزشی». مطالعات اجتماعی گردشگری، 9(17)، 219-244.
- عظیمی دِلارِستاقی؛ عادله، رضوی؛ سید محمدحسین؛ برومند، محمدرضا. (1397). «شناسایی عوامل زمینهای تأثیرگذار بر استقرار کارآفرینی استراتژیک در کسبوکارهای ورزشی». مدیریت و توسعۀ ورزش، 7(4)، 70-87.
- علیاکبری، اسماعیل؛ اکبری، مجید؛ انصاری، معصومه؛ بوستان احمدی، وحید. (1398). «سنجش و تحلیل شاخصهای رقابتپذیری در کشورهای غرب آسیا با تأکید بر ایران». برنامهریزی منطقهای، 9(33)، 1-14.
- فراهانی، ابوالفضل؛ اسلامی، صدیقه؛ پورسلطان زرندی، حسین. (1396). «اولویتبندی سهم عوامل توسعۀ صنعت گردشگری ورزشی در اشتغالزایی از دیدگاه کارشناسان و محققان». پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، 6(2)، 107-113.
- کریمی، جواد؛ سلطانیان، لیلا؛ بجانی، ابوالفضل. (1399). «طراحی مدل توسعۀ گردشگری ماجراجویانۀ ورزشی بر اساس نظریۀ دادهبنیاد». مطالعات مدیریت ورزشی، 12(60)، 61-82.
- محرمزاده، مهرداد؛ وحدانی، محسن. (1398). «طراحی نقشۀ استراتژی ورزش دانشگاه محقق اردبیلی با استفاده از الگوی ISM». پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، 9(17)، 31-41.
- محمدکاظمی، رضا؛ زعفریان، رضا؛ خدایاری، عباس؛ جوادینیا، سید مهران. (1393). «شناسایی فرصتهای کسبوکار (کارآفرینانه) در صنعت ورزش با رویکرد فناوری اطلاعات». توسعۀ کارآفرینی، 7(1)، 95-112.
- مدهوشی، مهرداد؛ هادیتبار، جواد. (1397). «تدوین چارچوب بومی چابکی سازمانی در شرکتهای دانشبنیان با رویکرد مدلسازی ساختاری ـ تفسیری». مدیریت بهرهوری، 12(1)، 7-34.
- نظری ترشیزی، احمد؛ طالبپور، مهدی؛ حیدری، رضا؛ یوسفی، محمدرضا. (1399). «طرحریزی برنامه راهبردی گردشگری ورزشی مشهد با استفاده از مدل ترکیبی فیلیپس». پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، 10(19)، 93-109.
- همتینژاد، مهرعلی؛ شهریاری سجهرودی، بهمن؛ ملکاخلاق، اسماعیل. (1394). «اولویتبندی جاذبههای گردشگری ورزشی در توسعۀ توریسم ورزشی استانهای شمالی ایران». مدیریت و توسعۀ ورزش، 4(1)، 19-33.
- والکی، شیدا؛ امیرحسینی، سید احسان؛ پیرزاد، علی (1399). «شناسایی عوامل مؤثر بر گردشگری ورزشی الکترونیک در ایران». برنامهریزی منطقهای، 10(39)، 49-60.
- Adu-Febiri, F. (2018). “Globalization and Diversity in the Tourism Industry: A Human Factor Perspective”. In Globalization and the Human Factor. Routledge, 83-95.
- Ball, S. (2015). “The Importance of Entrepreneurship to Hospitality, Leisure, Sport and Tourism”. Hospitality, Leisure, Sport and Tourism Network, 1(1), 1-14.
- Booth, P.; Chaperon, S. A.; Kennell, J. S. & Morrison, A. M. (2020). “Entrepreneurship in Island Contexts: A Systematic Review of the Tourism and Hospitality Literature”. International Journal of Hospitality Management, 85, 102438.
- Brandão, F.; Costa, C.; Breda, Z. & Costa, R. (2020). “Knowledge Creation and Transfer in Tourism Innovation Networks”. In Advances in Tourism, Technology and Smart Systems. Springer, Singapore., 275-287.
- Creswell, J. W. (2012). Qualitative Inquiry and Researcher Design: Choosing Among Five Approaches. London: SAGE.
- Darabi, M.; Keshtidar, M.; Alizaiy yousef-abadi, O.; Heydari, R. & Nazari torshizi, A. (2020). “Scenario Planning of the Future of Sports Tourism Industry in Mashhad”. Annals of Applied Sport Science, 8(4), 10-22.
- Darbellay, F. & Stock, M. (2012). “Tourism as Complex Interdisciplinary Research Object”. Annals of Tourism Research, 39(1), 441-458.
- M. (2009). “Human Resource Module to Canadian TSA: Role as Information Source and as Instrument for Training Adjustment”. 5th UNWTO International Conference on Tourism Statistical, 24.
- Emery, P. (2010). “Past, Present, Future Major Sport Event Management Practice: The Practitioner Perspective”. Sport Management Review, 13(2), 158-170.
- Eslami, S.; Mehrnavaz nasiraii, A.; Ghorbani, L. (2021). “The Role of Sports Tourism on the Development of Enterepreneurship in the Hormozgan Province (Focus on Seashores and Water Sports)”. Applied Research in Sport Management, 10(2), 89-100.
- Fong, V. H. I.; Wong, I. K. A. & Hong, J. F. L. (2018). “Developing Institutional Logics in the Tourism Industry through Coopetition”. Tourism Management, 66, 244–262.
- Fu, H.; Okumus, F.; Wu, K. & Köseoglu, M. A. (2019). “The Entrepreneurship Research in Hospitality and Tourism”. International Journal of Hospitality Management, 78(4), 1-12.
- Gibson, H. J.; Kaplanidou, K. & Kang, S. J. (2012). “Small-scale Event Sport Tourism: A Case Study in Sustainable Tourism”. Sport Management Review, 15(2), 160-170.
- Heydari, R.; Keshtidar, M.; Asadollahi, E.; Esfahani, M.; Golgoli, M. (2021). “Identifying Institutional Factors Affecting the Exploitation of Entrepreneurship Opportunities in the Tourism Industry with a Focus on Sports Tourism in Iran”. Journal of Tourism Planning and Development, 10(38), 87-102.
- Heydari, R.; Keshtidar, M.; Ramkissoon, H.; Esfahani, M.; Asadollahi, E. (2021). “Emerging Industry: Identifying the Effective Institutional Factors on the Exploitation of Entrepreneurial Opportunities of Sports Tourism Industry in Developing Countries. Preprints
- Higham, J. & Hinch, T. (2006). “Sport and Tourism Research: A Geographic Approach”. Journal of Sport & Tourism, 11(1), 31-49.
- Hinch, T. & Ito, E. (2018). “Sustainable Sport Tourism in Japan”. Tourism Planning & Development, 15(1), 96-101.
- Hua, K. P.; Ibrahim, I. & Chiu, L. K. (2013). “Sport Tourism: Physically-disabled Sport Tourists’ Orientation”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 91, 257-269.
- Hwang, J. & Lee, K. W. (2018). “The Antecedents and Consequences of Golf Tournament Spectators’ Memorable Brand Experiences”. Journal of Destination Marketing & Management, 9, 1-11.
- Kanwal, S.; Rasheed, M. I.; Pitafi, A. H.; Pitafi, A. & Ren, M. (2020). “Road and Transport Infrastructure Development and Community Support for Tourism: The Role of Perceived Benefits, and Community Satisfaction”. Tourism Management, 77, 104014.
- Kaynak, E. & Kuan, W. K. Y. (1993). “Environment, Strategy, Structure, and Performance in the Context of Export Activity: An Empirical Study of Taiwanese Manufacturing Firms”. Journal of Business Research, 27(1), 33-49.
- Lamont, M. (2014). “Authentication in Sports Tourism”. Annals of Tourism Research, 45, 1-17.
- Marujo, N.; do Rosário borges, M. & Serra, J. (2020). “Tourism, Culture and Creativity: The Case of the CREATOUR Project in the Alentejo/Portugal Region”. In Advances in Tourism, Technology and Smart Systems, Springer, Singapore, 691-704.
- Moira, A. (2018). “Human Development Tourism: Utilizing Cultural Heritage to Create a Universal Culture”. In Innovative Approaches to Tourism and Leisure. Springer, Cham. 35-49.
- Nilsson, J. H. (2019). “Urban Bicycle Tourism: Path Dependencies and Innovation in Greater Copenhagen”. Journal of Sustainable Tourism, 27(11), 1648-1662.
- Nová, J. (2015). “Developing the Entrepreneurial Competencies of Sport Management Students”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 3916-3924.
- Perić, M.; Vitezić, V. & Badurina, J. Đ. (2019). “Business Models for Active Outdoor Sport Event Tourism Experiences”. Tourism Management Perspectives, 32, 100561.
- Pratt, S. & Tolkach, D. (2018). “The Politics of Tourism Statistics”. International Journal of Tourism Research, 20(3), 299-307.
- Raisi, H.; Baggio, R.; Barratt-Pugh, L. & Willson, G. (2020). A Network Perspective of Knowledge Transfer in Tourism”. Annals of Tourism Research, 80, 102817.
- Ramzaninejad, R.; Boroumand, M. R. & Ahmadi, F. (2020). “Content Analysis of Research Articles in Sport Tourism of Iran”. Annals of Applied Sport Science, 8(1), 1-18.
- Ratten, V. (2018). “The Future for Sport Entrepreneurship”. In Sport Entrepreneurship. Springer, Cham, 139-149.
- Rodrik, D.; Subramanian, A. & Trebbi, F. (2004). Institutions rule: the primacy of institutions over geography and integration in economic development. Journal of economic growth, 9(2), 131-165.
- Shane, S. & Venkataraman, S. (2000). “The Promise of Entrepreneurship as a Field of Research”. Academy of Management Review, 25(1), 217-226.
- Shane, S.; Locke, E. A. & Collins, C. J. (2003). “Entrepreneurial Motivation”. Human Resource Management Review, 13(2), 257-279.
- Sobel, R. S. (2008). “Testing Baumol: Institutional Quality and the Productivity of Entrepreneurship”. Journal of Business Venturing, 23(6), 641-655.
- Solvoll, S.; Alsos, G. A. & Bulanova, O. (2015). “Tourism Entrepreneurship–Review and Future Directions”. J. Hosp. Tour, 15, 120–137.
- Stenholm, P.; Acs, Z. J. & Wuebker, R. (2013). “Exploring Country-level Institutional Arrangements on the Rate and Type of Entrepreneurial Activity”. Journal of Business Venturing, 28(1), 176-193.
- Tsekouropoulos, G.; Gkouna, O.; Theocharis, D.; Gounas, A. (2021). “Innovative Sustainable Tourism Development and Entrepreneurship through Sports Events”. Sustainability, 14(8), 43-79.
- (2017). Tourism Highlights.
- Van der Zee, E. L. (2011). Image Improvement as a Tangible Legacy of Hallmark Events; the Case of the 2010 World Cup in South Africa. Master's thesis.
- Watanabe, Y.; Gilbert, C.; Aman, M. S. & Zhang, J. J. (2018). “Attracting International Spectators to a Sport Event Held in Asia”. International Journal of Sports Marketing and Sponsorship, 2(19), 194-216.
- World Travel and Tourism Council. (2017). Travel & Tourism: Global Economic Impact & Issues 2017.
- Zhang, S. N.; Li, Y. Q.; Liu, C. H. & Ruan, W. Q. (2020). Critical Factors Identification and Prediction of Tourism and Hospitality Students' Entrepreneurial Intention”. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 26, 100234.
- Zhang, W. B. (2016). “Tourism and Economic Structural Change with Endogenous Wealth and Human Capital and Elastic Labor Supply”. Theoretical and Applied Economics, 22(4), 103-126.
|