1.

مقایسه سازماندهی- برنامه‏ریزی، استدلال و حافظه کاری در کودکان با و بدون اختلال خاص یادگیری

صفحه 1-13
عباس نسائیان؛ رقیه اسدی گندمانی؛ محمد مرادی

2.

ساخت و بررسی ویژگی‌های روانسنجی مقیاس امید به تحصیل

صفحه 15-37
فرهاد خرمائی؛ سامان کمری

3.

بررسی رابطه فراشناخت و خودناتوان‌سازی با واسطه‌گری خودکارآمدی عمومی

صفحه 39-59
مینا مهبد؛ فریده یوسفی

4.

نقش مؤلفه‌های سرمایه روانشناختی (امید، خوش‌بینی، تاب‌آوری و خودکارآمدی) و جهت‌گیری اهداف پیشرفت در پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی دانشجویان

صفحه 61-78
سعید مشتاقی؛ همام مویدفر

5.

تأثیر آموزش شیوه کاوشگری بر فرآیندهای شناختی تفکر انتقادی؛ تحلیل، استنباط، ارزشیابی، استدلال قیاسی و استقرایی

صفحه 79-92
مسیب یارمحمدی واصل؛ محمد رضا ذوقی پایدار؛ عباس محمدی

6.

مقایسه‌ی اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی چهار مؤلفه‌ای، گانیه و روش مرسوم در یادگیری دانش‌آموزان

صفحه 93-112
حجت دهقانزاده؛ حسین دهقانزاده؛ محمد شاهعلی زاده؛ حسن رستگارپور

7.

طراحی بسته آموزشی کارکردهای اجرایی و ارزیابی اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی دانش‌‌‌آموزان دیرآموز

صفحه 113-137
مرضیه عزیزیان؛ حسن اسدزاده؛ حمید علیزاده؛ فریبرز درتاج؛ اسماعیل سعدی پور

8.

اثربخشی آموزش راهبردهای کمک‌خواهی در بهبود نشانه‌های استرس تحصیلی، عملکرد و انگیزش تحصیلی با تعدیل‌‌گری سبک‌های اسنادی در دانش‌آموزان

صفحه 139-158
تورج هاشمی نصرت آباد؛ منصور بیرامی؛ شهرام واحدی؛ ناصر بیرامی

9.

نقش هیجان‌پذیری و جو عاطفی خانواده در پیش‌بینی اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان

صفحه 159-182
خدامراد مومنی؛ مسلم عباسی؛ ذبیح پیرانی؛ محمد جواد بگیان کوله مرز

10.

بررسی تأثیر آموزش برنامه پیشگیری از قلدری بر سازگاری، همدلی و قلدری دانش‌آموزان دختر دوره اول متوسطه شهر اهواز

صفحه 183-204
فاطمه گلستان جهرمی؛ منیجه شهنی ییلاق؛ ناصر بهروزی؛ مرتضی امیدیان

11.

بررسی اثربخشی توانمندسازی شناختی بر کارکردهای اجرایی (تغییر، به‌روز رسانی و بازداری) دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری

صفحه 205-222
مینا ارغوانی پیرسلامی؛ سیدمحمدحسین موسوی نسب؛ نوشیروان خضری مقدم

12.

تبیین اهمالکاری تحصیلی براساس صفات شخصیت و مهارت مدیریت زمان

صفحه 223-244
محمدرضا تمنایی فر؛ المیرا قاسمی


سامانه مدیریت نشریات علمی. طراحی و پیاده سازی از سیناوب