- الماسوندی، علیرضا، مرادخانی، احمد و عابدیان، سید حسن (1402). محیط زیست و لزوم حفظ آن از منظر قرآن و نهجالبلاغه. فصلنامه پژوهشنامه نهجالبلاغه، 11(41)، 121-144. https://doi.org/22084/NAHJ.2023.27357.2901
- اقدامپور، رضا، کشتی آرای، نرگس و اسماعیلی، رضا (1399). طراحی الگوی برنامه درسی مبتنی بر مسئولیتپذیری اجتماعی برای نظام آموزش عالی بر اساس الگوی اَکِر. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 1 و 26، 49-23.
- ایزدیفر، علیاکبر و کاویار، حسین (1389). مسئولیتپذیری مدیران و کارگزاران از دیدگاه امام علی(ع) با تأکید بر اخلاق حرفهای. پژوهشنامه علوی، 1(2)، 1-20.
- چلبی، مسعود (1389). جامعهشناسی نظم تشریع و تحلیل نظری نظم اجتماعی. تهران: نی.
- حاجیزاده، بهمن و آورجه، محیالدین (1393). مسئولیتپذیری اجتماعی در قرآن با تأکید بر دیدگاه علامه طباطبایی در المیزان. قرآن در آینه پژوهش، شماره 11 و 1، 133-156.
- دشتی، محمد (1391). ترجمه نهجالبلاغه. قم: مؤسسه تحقیقاتی امیرالمومنین(ع).
- رضوانخواه، سلمان، صالحی، اکبر و سجادی، سیدمرتضی (1399). مسئولیتهای اجتماعی انسان از منظر امام علی(ع) با تأکید بر نهجالبلاغه و نقش تعلیموتربیت در تحقق آنها. اسلام و مطالعات اجتماعی، شماره 8 و 1، 35-7. https://doi.org/22081/jiss.2020.56868.1613
- سبحانینژاد، مهدی و آب نیکی، زهرا (1390). بررسی میزان توجه به مؤلّفههای مسئولیتپذیری اجتماعی در محتوای برنامه درسی دوره متوسطه نظری ایران در سال 1390-1389. اندیشههای نوین تربیتی، شماره 8 و 1، 106-59.
- شایانفر، شهناز و حسینی، سیده سمانه (1401). نگاهی پدیدارشناسانه به مؤلفههای پسینی جهان مسئولیتپذیری با تأکید بر نهجالبلاغه. دوفصلنامه علمی کاوشهای فلسفه و دین، 1(1)، 45-60. https://doi.org/22080/JRE.2021.20853.1130
- شریعتی، ابوطالب، سعادتی شامیر، محبوب، رضائی، صادق و قدمی، مجید (1399). تدوین مدل جامع مسئولیتپذیری مدیران مبتنی بر اندیشههای امام علی(ع) در نهجالبلاغه و سند تحول بنیادین. قرآن و طب، 11، 122-129.
- طالبی، ابوتراب و خوشبین، یوسف (1391). مسئولیت اجتماعی جوانان. علوم اجتماعی، شماره 59 و 2، 240-207.
- عباسی، آمنه (1393). مسئولیتپذیری در نهجالبلاغه. تهران: مجموعه مقالات اولین کنگره بینالمللی فرهنگ و اندیشه دینی، 13-1.
- مروتی، سهراب، فتاحی، امیر و وحیدنیا، فرحناز (1392). دانشگاه مسئولیتپذیر و چشمانداز آن در آموزههای دینی. مدیریت در دانشگاه اسلامی، 2(5)، 106-78.
- مصباح یزدی، محمدتقی (1380). پند جاوید. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
- یوسفزاده چوسری، محمدرضا، زمانیان، عیسی و خاکباز، عظیمهسادات (1401). جایگاه مؤلفههای دانشگاه مسئولیتپذیر اجتماعی در دانشگاه بوعلی سینا همدان: مورد مطالعه دانشکده علومانسانی. توسعهی برنامه درسی، شماره 1 و 1، 22-1.
- هنری لطیفپور و عروتی موفق، اکبر (1399). مسئولیت جمعی در نهجالبلاغه از دیدگاه امام علی (ع)، نشریه علوم سیاسی، 23(4)، 27-48. https://doi.org/22081/PSQ.2021.69809
- Barnett, R. (2018). Ecological university, London: Routledge.
- Blackburn, W. (2007). The Sustainability Handbook: The Complete Management Guide to Achieving Social. Economic, and Environmental Responsibility, Washington DC.
- Belando-Montoro, M. R., & Temiño, M. A. C. (2020). Integrating Social Responsibility into the Curriculum Through the Service-Learning: International Perspectives on Curriculum and Teaching Development. Emerald Publishing.
- Chile, L. M., & Black, X. M. (2015). University–community engagement: Case study of university social responsibility. Education, Citizenship and Social Justice, 10(3), 234-253. https://doi.org/1177/1746197915607278
- Colby, A., Beaumont, E., Ehrlich, T., & Stephens, J. (2003). Educating citizens: Preparing America's undergraduates for lives of Moral and Civic Responsibility, Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching, John Wiley & Sons.
- Eguia, K. F., & Capio, C. M. (2022). Teletherapy for children with developmental disorders during the COVID-19 pandemic in the Philippines: A mixed-methods evaluation from the perspectives of parents and therapists. Child: care, Health and Development, 48(6), 963-969. https://doi.org/10.1101/2021.05.04.21256662
- Harjoto, M. A., & Jo, H. (2011). Corporate governance and CSR nexus. Journal of business ethics, 100, 45-67. https://doi.org/10.1007/s10551-011-0772-6
- Kakabadse, A., & Kalu, K. (Eds.). (2009). Citizenship: A reality far from ideal, Springer.
- Meininger, L., Adam, J., Wirth, E., Viefhaus, P., Woitecki, K., Walter, D., & Döpfner, M. (2022). Cognitive-behavioral teletherapy for children and adolescents with mental disorders and their families during the COVID-19 pandemic: a survey on acceptance and satisfaction. Child and adolescent psychiatry and mental health, 16(1), 61. https://doi.org/1186/s13034-022-00494-7
- Mofijur, M., Fattah, I., Alam, M. A., Islam, A., Ong, H. C., Rahman, S., Najafi, G., Ahmed, S. F., Uddin, M. A., & Mahlia, T. (2021). Impact of COVID-19 on the social, economic, environmental and energy domains: Lessons learnt from a global pandemic. Sustainable production and consumption, 26, 343-359. https://doi.org/10.1016/j.spc.2020.10.016
- Perić, J., & Delić, A. (2016). Developing social responsibility in Croatian Universities: a benchmarking approach and an overview of current situation. International Review on Public and Nonprofit Marketing, 13(1), 69-80. https://doi.org/1007/s12208-015-0144-5
- Riaz Mir, U., Hassan, S. M. & Hassan, S. S. (2015). Islamic Perspective of Corporate Social Responsibility. Islamic Perspective of Corporate, 46(31), 77-90. https://doi.org/10a7cf9b63723
- Šimić, M. L., Sharma, E., & Kadlec, Ž. (2022). Students’ Perceptions and Attitudes toward University Social Responsibility: Comparison between India and Croatia. Sustainability, 14(21), 1-14. https://doi.org/3390/su142113763
- Tyminski, R. (2022). Back to the future: when children and adolescents return to office sessions following episodes of teletherapy. The Journal of analytical psychology, 67(4), 1070-1090. https://doi.org/10.1111/1468-5922.12836
- Zaman, R., Jain, T., Samara, G., & Jamali, D. (2022). Corporate governance meets corporate social responsibility: Mapping the interface. Business & Society, 61(3), 690-752. https://doi.org/1177/0007650320973415
- Vallaeys, F. (2019). University social responsibility: a mature and responsible definition. Higher education in the world, 5(2), 88-96. https://doi.org/13140/2.1.2121.1523
- Vallaeys, F., & Alvarez Rodrguez, J. (2019). Towards a Latin American definition of university social responsibility. Approach to the conceptual preferences of university students. Magazine of the Faculty of Education, 22(1), 93-116. https://doi.org/15944/educxx1.19442
|