- قرآن کریم.
- احسانی تیلمی، سلمی، زارعی کیا سری، ابراهیم؛ حسینی، سید مریم (1395). بررسی بهکارگیری رویکرد آموزش معلم پژوهشمحور در تربیت معلم. راهبردهای نوین تربیت معلم، 2(3)، 97-110.
- تاجمیر ریاحی، جواد، صفری، علی؛ شاملی، نصرالله (1396). طراحی الگوی رهبری سازمانی با استفاده از آموزههای نهجالبلاغه. مجله علمی مدیریت فرهنگ سازمانی، 17(2)، 235-254.
- جعفری فکرت، امین و حسینی شکیب، مهرداد (1397). تأثیر رهبری خدمتگزار بر عملکرد کارکنان با نقش میانجی فرهنگ سازمانی، دومین کنفرانس بینالمللی تحولات نوین در مدیریت، اقتصاد، حسابداری.
- جعفری، محمدتقی. (1389). حکمت اصول سیاسی اسلام. قم: موسسه نشر استاد جعفری.
- حسینپور طولازدهی، شهره، زینآبادی، حسنرضا؛ عبداللهی، بیژن و عباسیان، حسین (1396). مدرسه بهعنوان جامعه یادگیرنده حرفهای پژوهشمحور (یک پژوهش پدیدار نگارانه). فصلنامه علمی نوآوریهای آموزشی، 16(3): 24-7.
- حسینپور، شهره و زینآبادی، حسنرضا (1397). مدرسه پژوهشمحور: تدوین و آزمون یک الگوی علی به روش ترکیبی اکتشافی. فصلنامه علمی - پژوهشی خانواده و پژوهش، 16(1)، 27-48.
- حقیقتجو، زهرا، شفیقپور، محمدرضا؛ سلطانی، علیرضا؛ انصاری، حمید و حقیقتجو، زینب (1387). رابطه سبک تفکر و کارآفرینی مدیران با سلامت سازمانی کارکنان دانشگاههای علوم پزشکی کشور. فصلنامه دانشکده پرستاری و مامایی، 7(1)، 13-20.
- حمزئیان، عظیم، ملکی مینباش رزگاه، مرتضی؛ باقری قرهبلاغ، هوشمند و عینعلی، محسن (1398). تأثیر سبکهای رهبری بر رفتار نوآورانه: نقش تعدیل گر درگیری شغلی. مطالعات منابع انسانی، 9(2)، 110-89.
- دشتی، محمد (1379). نهجالبلاغه.
- دهکردی، لطفالله و جوکار، علیاکبر (1391). مدیریت اسلامی و الگوهای آن. انتشارات: پیامنور دانشگاهی، چاپ 6.
- رضاییان، علی (1387). مبانی سازمان و مدیریت. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
- رمزدن، پوف (1380). یادگیری رهبری در آموزش عالی. ترجمه عبدالرحیم نوه ابراهیم و همکاران تهران: موسسه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی.
- رهبری، عباس (1395). اصول مدیریت و ویژگی یک مدیر از دیدگاه امام علی (علیهالسلام)، مجله علمی ترویجی پویش در آموزش علوم انسانی، 2(5)، 18-26.
- ساعتچی، محمود و عزیزپور شوربی، علیاکبر (1384). طراحی الگوی رهبری اثربخش دانشگاهی، دو ماهنامه علمی پژوهشی دانشگاه شاهد دانشور رفتار، 3(11)، 1-18.
- شاقلی، ریحانه، مویدی، علیاکبر، اسدزاده و فرشته، اسدزاده (1399). رهبری در سازمانهای آموزشی، نشر: سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی.
- شهرابی فراهانی، مریم، خسروی بابادی، علیاکبر و خورشیدی، عباس (1399). شناسایی الگوی رهبری آموزشی مدیران مدارس (مطالعه موردی: دوره اول ابتدایی شهر تهران)، مجله مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی، 13(2)، 298-265.
- عسکری دئفه، جعفر، صالحی، محمد و یوسفی سعیدآبادی، رضا (1397). ارائه مدل سبک رهبری خدمتگزار در جهت تعالی آموزشوپرورش استان تهران، فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقاتی مدیریت آموزشی، 10(37)، 141-168.
- علیاصغری، امیر (1401). شناسایی مؤلفههای رهبری آموزشی بر مبنای آموزههای دین اسلامی، فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی. 65، 33-52.
- علیاصغری، امیر، ایمانی، محمدنقی و صفری، محمود (1400). شناسایی مؤلفههای رهبری آموزشی بر مبنای دین اسلام. مجله توسعه آموزش جندیشاپور اهواز، 12، 314-326.
- گلستانیزاده، محبوبه، دوازدهامامی، حمید و هیهاوند زواریپور، رسول (1396). بررسی تحلیلی «مدیریت دانش» از دیدگاه اسلام با تکیه بر آیات قرآن و روایات اهل بیت (علیهمالسلام) و نقش آن در توسعه مدیریت اسلامی دانشمحور، نشریه اسلام و پژوهشهای مدیریتی، 1(15)، 95-114.
- ماتسوشیتا کونوسوکه (1894-1989). نه برای لقمهای نان: آداب کسبوکار و اخلاق مدیریت (مهاجر، مهرداد؛ تصحیح و ویرایش سالک، داود (1398). تهران: معیار اندیشه.
- ------------- (1394). هنر خوب مدیریت کردن (1989-1894)، انتشارات پیشگامان پژوهشمدار.
- محمدیزاده، مینا و صیف، محمدحسن (1400) در مطالعهای با عنوان نشانگرهای یک رهبر آموزشی موفق؛ با یافتههای یک مطالعه پدیدارشناسانه. مجله علمی رهبری آموزشی کاربردی، 2(3)، 1-14.
- منطقی، محسن (1395). تبیین سازههای اساسی مدیریت دانش بر اساس نهجالبلاغه، فصلنامه مطالعات مدیریت انتظامی، 11(4): 513-530.
- الوادی، حسن، دلیر، مالک و محسنی آهوئی، صدیقه (1398). واکاوی ریشههای تاریخی رهبری خدمتگزار از منظر امام علی (علیهالسلام) در نهجالبلاغه، دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی پژوهش نامه علوی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 10(19): 157-123.
- یعقوبی، ابوالقاسم، عروتی موفق، اکبر و فتحی، فتانه (1397). سبکهای مدیریت در نهجالبلاغه، فصلنامه پژوهشنامه نهجالبلاغه، 6(21)، 57-76.
- یعقوبی، ابوالقاسم، عروتی موفق، اکبر و نادریپور، حسین (1399). واکاوی مفهوم خرد و ویژگیهای افراد خردمند در پرتو نهجالبلاغه، فصلنامه پژوهشنامه نهجالبلاغه، 8(32): 121-141.
- Abdollahi, B., Ghoorehjili, S., & Karimi, M. (2013). The Study of Indigenous Dimensions of The Principals' Instructional Leadership Role in Iranian Elementary Schools Based on Grounded Theory. 2nd Cyprus International Conference on Educational Research.
- Beekun, R. I. (2012). Character centered leadership: Muhammad (p) as an ethical role model for CEOs, Journal of Management Development, 31(10), 1003-1020.
- Bennis, G. W. (1989). Managing the Dream: Leadership in the 21st Century. Journal of Organizational Change Management, 2(1), 6-10.
- Bennis, W. G. (2000). Managing the dream: Reflections on leadership and change. Basic Books., Journal of Organizational Change, Sci.sbu.ac.ir.
- BISSESSAR, C. (2014). Collaborative Leadership and Motivation as Examples of Education For All Goals 1, 3, 4, and 6 at Work in Seven Schools in Trinidad. Research in Comparative and International Education, 9-1.
- Bush, T. (2008). From Management to Leadership: Semantic or Meaningful Change? Educational Management, Administration and Leadership, 36(2), 271-288.
- Bush, T. (2008). From Management to Leadership: Semantic or Meaningful Change?. Educational
- Bush, T. (2015). From Management to Leadership: Semantic or Meaningful Change?. Educational
- Bush, Tony, Glover, Derek (2014). School leadership models: what do we know?, School Leadership & Management: Formerly School Organization, 34(5), 553-571.
- Chan, K. Y., & Drasgow, F. (2001). Toward a theory of individual differences and leadership: Understanding the motivation to lead, Journal of Applied Psychology, 86(3), 481-498.
- Kanungo, R. N., & Mendonca, M. (1996). Ethical dimensions of leadership. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
- Liu, S., Hallinger, P., & Feng, D. (2016). Supporting the professional learning of teachers in China: Does principal leadership make a difference?, Teaching and Teacher Education, 59, 79-91.
- Marbun, S. D. (2013). Attributions and requirements of Islamic leadership, Management Research Review, 36(4), 379-387.
- Rahardja, U., Moeins, A., & Lutfiani, N. (2018). Ladershipe Competency Working Motivation and Performance of High Private Education, Lecturer With Institution Accreditation B: Area Kopertis IV Banten Province.
- Slimane, M. (2016). Relationship between innovation and leadership. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 34, 218-227.
- Stevenson, E. and Warn, R. J. (2004). Australian Government, Departement of Defense. Available in: http://www.defence.gov.au/
-
|