- اسلامی، محرم،. شریفی آتشگاه، م،. علیزاده لمجیری، ص،. و زندی، ط. (1383). واژگان زایای زبان فارسی. مجموعه مقالات اولین کارگاه پژوهشی زبان فارسی و رایانه. مجموعه مقاالت اولین کارگاه پژوهشی زبان فارسی و رایانه، تهران.
- انوری، ح،. و احمدی گیوی، ح. (1388). دستور زبان فارسی ۵ (ص. 1۳۳). انتشارات فاطمی.
- انوشه، م. (1396). بازنگری در تصریف زمان گذشته در زبان فارسی بر پایۀ نظریۀ صرف توزیعی. جستارهای زبانی، ۳(1)، ۲۳–
.۹۳
- رنجی، م. (1356). توزیع گونه های ستاک فعل های باقاعده و بی قاعده در زبان فارسی و قواعد واژ -واجی حاکم بر آنها {کارشناسی ارشد}. دانشگاه تهران.
- شریعت، م. (1364). دستور زبان فارسی. تهران. انتشارات اساطیر.
- صادقی، ع. ا،. و ارژنگ، غ. (1358). دستور سال دوم آموزش متوسطه عمومی فرهنگ و ادب. آموزش و پرورش.
- صفردوست، ع. (1395). تصریف زمان دستوری افعال زبان فارسی و شیوه پردازش آن: رویکردی زبان-روانشناختی {کارشناسی
ارشد}. دانشگاه تربیت مدرس.
- صفردوست، ع،. و کردزعفرانلو کامبوزیا، ع. (1400). توزیع واج های خیشومی در خوشه دو هم خوانی؛ و ویژگی های توزیعی-
واج شناختی وام واژهها در زبان فارسی. علم زبان، .2019.36693.1139ls/10.22054/org.doi://https
- کاشف، غ. (1329). دستور زبان فارسی. مطبعه شمس.
- کردزعفرانلوکامبوزیا، ع،. آقاگلزاده، ف،. تاجآبادی، ف،. و عاصی، م. (1394). بررسی واژ-واجی ستاک گذشته در زبان فارسی. جستارهای زبانی، ۱(4)، ۵۵۹-۵۳1.
- کرمپور، ف،. بی جن خان، م،. و چراغی، ز. (1390). تجزیه و تحلیل واج شناختی افعال بی قاعده زبان فارسی معاصر: رویکرد بهینگی. پژوهش های زبانی، 1(۵)، ۹۵-۲1.
- مشکوه الدینی، م. (1388). دستور زبان فارسی: واژگان و پیوندهای ساختی. سمت.
- منصوری، م. (1391). تحلیل فرایندهای واجی فعل در زبان فارسی. زبان پژوهی،۳، ۵۵۳-۵11.
- وثوقی، ح. (1373). قوانین صوتی در زبان فارسی. در مجموعه مقالات دومین کنفرانس زبانشناسی نظری و کاربردی (صص. ۲۳۲-۲۱۲). دانشگاه تهران.
- Alamolhoda, M. (2000). Phonostatistics and Phonotactics of the Syllable in Modern Persian (Vol. 89). Finnish Oriental Society.
- Berko, J. (1958). The child’s learning of English morphology. Word, 14, 150–177.
- Bijankhan, M., Sheykhzadegan, J., Bahrani, M., & Ghayoomi, M. (2011). Lessons from Building a Persian Written Corpus: Peykare. Language Resources and Evaluation, 45(2), 143–164.
- Bybee, J. L., & Moder, C. L. (1983). Morphological Classes as Natural Categories. Language, 59(2), 251–270.
- Bybee, J. L., & Slobin, D. I. (1982). Rules and schemas in the development and use of the English past tense. https://doi.org/10.1353/LAN.1982.0021
- Chomsky, N. & Halle, M., (1968). The sound pattern of English. United Kingdom: MIT Press.
- Cowan, J. R., & Yarmohammadi, L. (1978). The Persian verb Reconsidered. Archi Orientalni.
- Halle, M., & Marantz, A. (1993). Distributed morphology and the pieces of inflection. The View from Building 20, 111–176.
- Kim, J. J., Pinker, S., Prince, A., & Prasada, S. (1991). Why no mere mortal has ever flown out to center field. Cognitive Science, 15(2), 173–218. https://doi.org/10.1016/0364-0213(91)80005-P
- Kim, J., Marcus, G. F., Pinker, S., Hollander, M., & Coppola, M. (1994). Sensitivity of children’s inflection to grammatical structure. Journal of Child Language, 21, 173–209.
- Kuczaj, S. A. (1977). The acquisition of regular and irregular past tense forms. Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior, 16(5), 589–600.
- Mackay, D. G. (1976). On the Retrieval and Lexical Structure of Verbs. Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior, 15, 169–182.
- Marcus, G. F., Brinkmann, U., Clahsen, H., Wiese, R., & Pinker, S. (1995). German Inflection: The Exception That Proves the Rule. Cognitive Psychology, 29(3), 189–256. https://doi.org/10.1006/cogp.1995.1015
- Marcus, G. F., Pinker, S., Ullman, M. T., Hollander, M., Rosen, T. J., & Xu, F. (1992). Overregularization in language acquisition. Monographs of the Society for Research in Child Development, 57(4), 1–182.
- Pinker, S. (1991). Rules of language. Science, 253(5019), 530–535.
- Pinker, S. (1998). Words and rules. Lingua, 106(1), 219–242. https://doi.org/10.1016/S0024-3841(98)00035-7
- Pinker, S. (1999). Words and rules: The ingredients of language (1st ed). Basic Books.
- Pinker, S., & Prince, A. (1988). On Language and Connectionism: Analysis of a Parallel Distributed Processing Model of Language Acquisition. Cognition, 28(1–2), 73–193. https://doi.org/10.1016/0010-0277(88)90032-7
- Pinker, S., & Prince, A. (1991). Regular and Irregular Morphology and the Psychological Status of Rules of Grammar. Annual Meeting of the Berkeley Linguistics Society, 17(1), 230–251. https://doi.org/10.3765/bls.v17i0.1624
- Prasada, S., & Pinker, S. (1993). Generalisation of regular and irregular morphological patterns. Language and Cognitive Processes, 8(1), 1–56. https://doi.org/10.1080/01690969308406948
- Prince, A., & Smolensky, P. (2004). Optimality theory: Constraint interaction in generative grammar. Blackwell Pub.
- Rumelhart, D. E., & McClelland, J. L. (1986). On learning the past tenses of English verbs. In D. E. Rumelhart, J. L. McClelland, & C. Asanuma (Eds.), Parallel Distributed Processing: Explorations in the Microstructure of Cognition (Vol. 2, pp. 216–271). MIT press.
- Slobin, D. I. (1971). On the learning of morphological rules. In D. I. Slobin, The Ontogenesis of Grammar: A Theoretical Symposium. Academic Press.
- Slobin, D. I. (1973). Cognitive prerequisites for the development of grammar. In C. Ferguson & D. I. Slobin (Eds.), Studies of child language development (pp. 175–208). Holt, Rinehart, & Winston.
- Ullman, M. T. (1993). The computation of inflectional morphology [Thesis, Massachusetts Institute of Technology]. https://dspace.mit.edu/handle/1721.1/12489
- Ullman, M. T., Corkin, S., Coppola, M., Hickok, G., Growdon, J. H., Koroshetz, W. J., & Pinker, S. (1997). A neural dissociation within language: Evidence that the mental dictionary is part of declarative memory, and that grammatical rules are processed by the procedural system. J. Cognitive Neuroscience, 9(2), 266–276.