- بختیاری، عاطفه، (1387). ارتباط عوامل انگیزشی- بهداشتی و تحلیل رفتگی شغلی کارشناسان تربیت بدنی مرد و زن. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران.
- زارعیان جهرمی، زهرا، (1385). بررسی میزان تحلیل رفتگی معلمان تربیت بدنی شهر شیراز، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران.
- شمالیاسکویی، آرزو، (1384)، بررسی میزان موفقیت در درمان افراد وابسته به مواد افیونی بر حسب ابعاد شخصیتی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
- طلایی، علی؛ محمدنژاد، مریم؛ ثمری، علی اکبر، (1386)، فرسودگی شغلی و عوامل وابسته به آن در کارکنان مراکز بهداشتی درمانی مشهد. فصلنامه اصول بهداشت روانی، سال نهم، شماره 35 و 36، ص 144-136.
- فیلیان، عماد، (1371). بررسی میزان فرسودگی شغلی و ارتیاط آن با روشهای مقابله ای پرستاران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم پزشکی، دانشگاه تربیت مدرس.
- لارنس ا. جان، الیور، پی، (1381). شخصیت، نظریهها و پژوهش. ترجمه محمدجعفر جوادی و پروین کدیور، تهران: انتشارات آییژ.
- محمدی، شهناز، (1386). "مقایسه مکانیسم های مقابله ، فرسودگی شغلی و سلامت روان در بین دبیران ایران و هند". فصلنامه نوآوری های آموزشی ، سال پنجم، شماره 16، ص 96-59.
- مرادی بانیاری، آسیه، (1384). رابطة سبکهای یادگیری (مطابق نظریه کلب و فرای) و ابعاد شخصیت در دانشجویان دانشگاه تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
- Bakker, A.B., Vanderzee, K., Lewig, K. A., Dollard, M.F. (2006), The relationship between the big five personality factors and burnout: A study among volunteer counselors. The Journal of psychology, 146(1):31-50.
- Barsade, S. G., Ramarajan, L., Burack, O. (2008), The influence of organizational respect on emotional exhaustion in the human services. The Journal of Positive Psychology, 3: 4-18.
- Bulik, N. (2003), Perceived job stress, personality traits and burnout syndrome in police officers. Institute of psychology, Łodź: University Press, 91–106.
- Erddem, R., Rahman, S., Goktas, B., Senoglu, B., Firat, G. (2008), Investigation Job satisfaction and burnout levels of person working for the hospitals at city center of Elazig Turkey, Journal of applied sciences Research, 4(2): 188-201.
- Garcia, F. J., Munoz, E. M., Pandoritz, M.A. (2005), personality and contextual variables in teacher burnout, personality and individual differences. 38:929-940.
- Ghorpade, J., Lackritz, J., Singh, G. (2007), Burnout and personality: Evidence from Academia, Journal of Career Assessment, 15(2): 240-256.
- Goldberg. L. R. (1993), The structure of phenotypic personality Triats. American psyc. 48(1):26-34.
- Howard, S., Johnson, B. (2004). Resilient teacher: Resisting stress and burnout. Social psychology of education. 7: 399-420.
- Huebner, E.S., Gilligan, T.D. & Cobb, H. (2002). Best practices in preventing and managing stress and burnout. In A. Thomas & J. Grimes (Eds.) Best Practices in School Psychology IV (P: 173-182). Bethesda, MD: NASP Publications.
- Ioannouu, I & Kyriakides, L. (2007). Structuring a model for the determinants of vocational teacher burnout. Department of Education, University of Cyrus. http://www.topkinisis.com/conference/CCEAM/wib/index/outline/PDF/IOANNOU%20Ioannis.pdf
- Kim, K. H., Shin, H. K., Swanger, N. (2008), Burnout and engagement: A comparative analysis using the big five personality dimension, International Journal of hospitality Management, 28(1): 96-104.
- Langelaan, S., Bakker, A.B., Van Doornen, L.J.P. & Schaufeli, W.B. (2006). Burnout and work engagement: Do individual differences make a difference? Personality and Individual Differences, 40: 521-532.
- Maslach, C., Jackson, S. E. (1986), The Maslach Burnout Inventory. Palo Alto: Manual Consulting Psychologists Press.
- Storm, K., Rothmann, S. (2003). The relationship between burnout, personality traits and coping strategies in corporate pharmaceutical group. South African Journal of industrial psychology, 29:35-42.
- Tsigilis, N., Zacho, P. E., Grammati, k. V. (2006), job satisfaction and burnout among Greek early educators. Educational Research and Review. 1(18):250-261.
- Zhang, L. F. (2003), Does the big five predict learning approaches? Personality and individual differences, 34:1431-1446.
|