- احسانی، محمد؛ فلاحی، احمد؛ کوزهچیان، هاشم و خبیری، محمد (1395). «حمایت مالی از لیگ برتر فوتبال ایران از دیدگاه شرکتهای حامی»، پژوهشهای فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، 8 (4)، 22-9.
- اِسمیت، آرون (2008). مقدمهای بر بازاریابی ورزشی، ترجمه مجتبی معلمیان، محمد کشتی دار و کاظم چراغ بیرجندی، 1397، تهران: انتشارات دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء.
- آزادان، مهدی؛ عسکریان، فریبا و رمضانینژاد، رحیم (1390). «بررسی راهکارهای جذب اسپانسرها در فوتبال حرفهای ایران»، مطالعات مدیریت ورزشی، 4 (13)، 136-123.
- باشکوه، محمد؛ شکستهبند، میترا (1391). «بررسی تأثیر عناصر ارتباطات یکپارچهی بازاریابی بر قوت نام تجاری در صنعت بانکداری (مطالعهی موردی: بانک ملی استان اردبیل)»، مدیریت بازرگانی، 4(3)، 21-42.
- بنار، نوشین (1388). توصیف عوامل مؤثر بر جذب اسپانسرشیپ شرکتهای اسپانسر فوتبال حرفهای ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.
- حبیبی، آرش (1396). مدلیابی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی (آموزش کاربردی نرمافزار(LISREL ، انتشارات جهاد دانشگاهی.
- خسرومنش، رحیم (1388). تجزیه و تحلیل مدیریت حمایت مالی در باشگاههای تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
- رابینسون، متئو (2017). مدیریت باشگاه ورزشی، ترجمه رحیم رمضانینژاد، مهدی آزادان و مالک آزادان، 1392، تهران، نشر علم و حرکت.
- رجبی، مالک؛ سلطان حسینی، محمد و حسینی، عماد (1391). «نقش رسانهها و تماشاگران ورزشی در جذب سرمایهگذاری بخش خصوصی در ورزش قهرمانی»، مطالعات مدیریت ورزشی، 4 (13)، 106-93.
- رشیدلمیر، امین؛ خبیری، محمد؛ گودرزی، محمود و جلالی فراهانی، مجید (1396). «الگوسازی عوامل درون سازمانی مؤثر بر جذب حامیان مالی در ورزش کشتی کشور»، پژوهشهای فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، 9 (2)، 99-85.
- سلمانی، احسان؛ کاظمی، روح الله (1398) موانع حضور حامیان مالی با سابقه حضور در صنعت ورزش در حمایت از رشد و توسعه فوتبال ساحلی، اولین همایش ملی علوم ورزشی با رویکرد علوم فنی مهندسی، اصفهان.
- سلیمی، مهدی؛ سلطان حسینی، محمد و نصر اصفهانی، داود (1392). «اولویتبندی موانع توسعه حمایت مالی شرکتهای خصوصی از ورزش قهرمانی بر اساس جمعبندیهای نتایج روشهای MADM و با استفاده از تکنیک ادغامی POSET»، مطالعات مدیریت ورزشی، 5 (21)، 172-149.
- سید باقری، سید مهدی، شریفیان، اسماعیل (1396). «شناسایی و اولویتبندی موانع حمایتمالی شرکتهای خصوصی از ورزش قهرمانی»، پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، ۷ (۱۳)، ۵۵-۶۶
- عباسی طادی، علیرضا (1390). بررسی و مقایسه تأثیر آگهیهای تلویزیونی و تبلیغات محیطی کنار زمین میادین ورزشی بر مخاطبان تلویزیونی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه گیلان، پردیس بینالملل.
- عسکریان، فریبا (1383). بررسی وضعیت اقتصادی صنعت ورزش ایران در سالهای 1377 تا 1380 با تکیه بر تخمین GDSP، رساله دکتری، دانشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران.
- کشمیری، نسیم؛ الهی، علیرضا و اکبری یزدی، حسین (1396). «اثربخشی تبلیغات از طریق ورزش شرکت ایرانسل در لیگ حرفهای فوتبال ایران بر اساس مدل AIDA»، مطالعات مدیریت ورزشی، 9 (43)، 60-39.
- محمدرحیمی، مهدی؛ نوبخت رمضانی، زهرا؛ فلاح شیخلری، فائزه؛ حسینی، سیدابوالفضل (1398). بررسی عوامل مؤثر در جذب حامیان مالی ورزش بانوان استان تهران، چهارمین کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در تربیت بدنی، علوم ورزشی و قهرمانی، تهران.
- محمدیان، محمود و پورحسینی، جواد (1396). تبلیغات محیطی (ظرفیتهای رها شده تبلیغات در ایران). چاپ دوم، تهران: مؤسسه کتاب مهربان نشر.
- نیرومند، لیلا؛ تاجیک اسماعیلی، سمیه؛ ملکیان، نازنین و شاهکوهی، سبیکه (1391). «بررسی رابطه میان تماشای تبلیغات تلویزیون با میزان مصرفگرایی»، مطالعات رسانهای، 7 (2)، 62-51.
- همتینژاد، مهر علی؛ بنار، نوشین و مرادی شرف، حشمت اله (1395). «تحلیل عوامل انگیزاننده حمایت ورزشی در استان همدان»، پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، 5 (3)، 89-77.
- یزدانی، علی اصغر؛ ریحانی، محمد؛ اسماعیلی، محسن؛ شبانی، محمد (1390). تحلیل عاملی موانع حمایت ورزشی شرکتها (خصوصی و دولتی) در استان خراسان شمالی، ششمین همایش ملی دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی ایران، تهران.
- Alexandris, K., Tsiotsou, R. H., & James, J. D. (2012). “Testing a hierarchy of effects model of sponsorship effectiveness”. Journal of Sport Management, 26(5), 363-378.
- Batty, R. J., & Gee, S. (2019). “Fast food, fizz, and funding: Balancing the scales of regional sport organisation sponsorship”. Sport Management Review, 22(1), 167-179.
- Bennett, R. (1999). “Sports sponsorship, spectator recall and false consensus”. European Journal of Marketing. 33 (3/4), 291-313.
- Blake, J., Fourie, S. and Goldman, M. (2019). “The relationship between sports sponsorships and corporate financial returns in South Africa”. International Journal of Sports Marketing and Sponsorship, 20(1), 2-25.
- Chadwick, S., & Thwaites, D. (2005). “Managing sport sponsorship programs: Lessons from a critical assessment of English soccer”, Journal of Advertising Research, 45(3), 328-338.
- Cheong, C., Pyun, D. Y., & Leng, H. K. (2019). “Sponsorship and advertising in sport: a study of consumers’ attitude”. European Sport Management Quarterly, 19(3), 287-311.
- Chien, P. M., Cornwell, T. B., & Pappu, R. (2012). “Advancing research on sponsorship portfolio effects”. Journal of Business Research, 65(1), 117-121.
- Cornwell, T. B., Pruitt, S. W., & Van Ness, R. (2001). “The value of winning in motorsports: Sponsorship-linked marketing”, Journal of Advertising Research, 41(1), 17-31.
- Delia, E. B., & Armstrong, C. G. (2015). “#sponsoring the# FrenchOpen: An examination of social media buzz and sentiment”. Journal of Sport Management, 29(2), 184-199.
- Djohari, N., Weston, G., Cassidy, R., Wemyss, M., & Thomas, S. (2019). “Recall and awareness of gambling advertising and sponsorship in sport in the UK: a study of young people and adults”. Harm reduction journal, 16(1), 24.
- Dos Santos, M. A., & Moreno, F. C. (2018). “Assessing the effectiveness of sponsorship messaging”. International Journal of Sports Marketing and Sponsorship. 19 (1), 25-40.
- Douvis, J., Sarli, E., Kriemadis, A., & Vrondou, O. (2015). “An analysis of sponsorship deals in sport”. International Journal of Sport Management, Recreation and Tourism, 17, 14-36.
- Godfrey, P. C., Merrill, C. B., & Hansen, J. M. (2009). “The relationship between corporate social responsibility and shareholder value: An empirical test of the risk management hypothesis”, Strategic management journal, 30(4), 425-445.
- James, J. D. (2011). “Attitude toward advertising through sport: A theoretical framework”. Sport Management Review, 14(1), 33-41.
- Johnston, M. A. (2010). “The impact of sponsorship announcements on shareholder wealth in Australia”, Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 22(2), 156-178.
- Koo, J., & Lee, Y. (2019). “Sponsor-event congruence effects: The moderating role of sport involvement and mediating role of sponsor attitudes”. Sport Management Review, 22(2), 222-234.
- Meenaghan, T. (2013), “Measuring Sponsorship Performance: Challenge and Direction”, Psychology & Marketing, 30 (5), 385-393.
- Novais, M.A. and Arcodia, C. (2013), “Measuring the effects of event sponsorship: Theoretical frameworks and image transfer models”, Journal of Travel & Tourism, Marketing, 30 (4), 308–334.
- Robinson, M (2013). Sports Club Management, translated by Rahim Ramezani Nejad, Mehdi Azadan and Malik Azadan, Tehran, Alam and Harakat Publishing. (In Persian).
- Shank, M. D., & Lyberger, M. R. (2014). Sports marketing: A strategic perspective. Routledge.
- Sheth, H., & Babiak, K. M. (2010). “Beyond the game: Perceptions and practices of corporate social responsibility in the professional sport industry”. Journal of Business Ethics, 91(3), 433-450.
- Slåtten, T., Svensson, G., Connolley, S., Bexrud, C., & Lægreid, T. (2017). “The Sponsorship Motive Matrix (SMM): A Framework for Categorising Firms’ Motives for Sponsoring Sports Events”. European Journal of Tourism Research, 15, 143 - 166.
- Smith, W. W., Pitts, R. E., Litvin, S. W., & Mack, R. W. (2016). “It's got to'fit'-exploring corporate sponsorship decisions for festivals”. International Journal of Hospitality and Event Management, 1(4), 293-304.
- Thjømøe, H. M. (2010). Sponsing: Forretning eller lek med penger [Sponsorship: Business or playing with money]. Magma, Econas Tidsskrift for Økonomi OG Ledelse, 1.
|