
تعداد نشریات | 22 |
تعداد شمارهها | 499 |
تعداد مقالات | 5,235 |
تعداد مشاهده مقاله | 9,866,829 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,554,102 |
تأثیر آموزش به روش هیبریدی (مجازی و حضوری) بر یادگیری مهارتهای هندبال دانشجویان رشته تربیتبدنی | ||
مدیریت محیط های یاددهی-یادگیری در آموزش عالی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 مهر 1404 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22084/jmtlehe.2025.30566.1002 | ||
نویسندگان | ||
سیده منیژه عربی1؛ معصومه مجیدی پرست* 2؛ سجاد مومنی3 | ||
1گروه رفتار حرکتی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران | ||
2استادیارگروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه بوعلی سینا، ، همدان، ایران | ||
3گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه بوعلی سینا،همدان،ایران | ||
چکیده | ||
زمینه و اهداف: در دوران همهگیری کرونا فرایند آموزشی آکادمیک بهویژه در تخصصهای حرفهای مانند رشته علوم ورزشی، تحت یک سری اصلاحات رویهای و آموزشی قرار گرفت که مستلزم کاهش تمرین فعال و مؤثر دانشجویان این رشته از برنامه دروس عملی بود که منجر به یک سری ابهام در تأیید و تبدیل دانش نظری به عملی شد. بهاینترتیب هدف مطالعه حاضر بررسی تأثیر آموزش هیبریدی (مجازی و حضوری) بر یادگیری مهارتهای رشته عملی هندبال در دانشجویان دختر و پسر رشته علوم ورزشی بود روشها: در این مطالعه 67 دانشجوی رشته علوم ورزشی ( 36 دختر و 31 پسر) به صورت هدفمند در دو گروه تجربی و کنترل قرار گرفتند. مهارتهای شوت، پاس سریع و پاس بالای سر هندبال در مراحل پیش آزمون و پس آزمون از طریق آزمون مهارتهای هندبال زین ارزیابی شد. گروه تجربی مهارتهای هندبال را به مدت شش جلسه به صورت مجازی و شش جلسه به صورت آموزش حضوری دریافت کرد. یافتهها: یافتهها نشان داد که آموزش به روش هیبریدی بر یادگیری مهارت های شوت، پاس سریع و پاس بالای سر هندبال در دختران و پسران تاثیر معنیداری نداشت نتیجهگیری: در شرایط همه گیری کرونا یا شرایط مشابه که امکان تشکیل دوره های آموزشی به صورت حضوری فراهم نیست استفاده از الگوی آموزش هیبریدی(مجازی و حضوری) در دروس کاملا عملی نمی تواند روشی مناسب برای افزایش تواناییهای عملی دانشجویان و بهبود کیفیت آموزشی باشد. از این رو استفاده از روش های دیگر توصیه می شود. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش مجازی؛ روش هیبریدی؛ مهارتهای هندبال؛ ویروس کرونا یادگیری مشاهدهای | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2 |