
تعداد نشریات | 22 |
تعداد شمارهها | 497 |
تعداد مقالات | 5,179 |
تعداد مشاهده مقاله | 9,624,542 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,329,251 |
شناسایی عوامل موثر در افزایش کیفیت تولید محتوای الکترونیکی | ||
مدیریت محیط های یاددهی-یادگیری در آموزش عالی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 شهریور 1404 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22084/jmtlehe.2025.30938.1007 | ||
نویسنده | ||
سعید بهرامی* | ||
استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
در دنیای آموزش مجازی عوامل مختلفی در تولید یک محصول به صورت محتوای الکترونیکی موثر می باشد. یک محتوای الکترونیکی می تواند شامل ترکیبی از متن، تصویر، صدا، فیلم و انیمیشن باشد. اما آنچه مهم بوده و به عنوان یک سوال اساسی مطرح است این است که واقعا چه عواملی در تدوین یک محتوای الکترونیکی خوب و با کیفیت موثر است؟ در پاسخ به این سوال تحقیقات زیادی توسط محققین مختلف صورت گرفته است و هر یک عواملی را در شکل گیری یک محتوای الکترونیکی خوب موثر می دانند. به همین دلیل هدف اصلی محقق در این مقاله مروری بر تحقیقات مرتبط، تحلیل آن و استخراج عوامل مختلف و نهایتا انتخاب عوامل موثرتر با توجه به اهمیت آنها در این تحقیقات می باشد. جهت شناسایی عوامل مورد نظر از روش فرا تحلیل که در آن پژوهش هایی که ارتباط بیشتری با موضوع تحقیق داشتند به صورت هدفمند انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. جامعه آماری این پژوهش نیز پژوهش های انتشار یافته در ارتباط با عوامل موثر بر رضایت مندی از یادگیری الکترونیکی که در مجلات معتبر داخلی و خارجی منتشر شده اند، می باشد. نتایج نشان داد که عواملی چون محتوا، تعامل، فناوری، یاددهنده، کیفیت خدمات، طراحی، سهولت استفاده ادراک شده، شخصی سازی، سودمندی ادراک شده، یادگیرنده، ارزش ادراک شده و خودکارآمدی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در میزان رضایت یادگیرندگان الکترونیکی می باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش الکترونیکی؛ محتوای الکترونیکی؛ رضایتمندی یادگیرندگان الکترونیکی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 0 |