- اکبری، حسن علی، و رمضانی، حسین (1391). بررسی پایههای نظری موضوع تصمیمگیری مبتنی بر اخلاق اسلامی. نشریه علمی مدیریت اسلامی، 20(1)، 149-174.
- اکبری، مرتضی (1397). اعتبارسنجی و سنجش کیفیت در پژوهشهای کمّی، کیفی و آمیخته. فصلنامه علمی- پژوهشی روششناسی علوم انسانی، 24(94)، 23-45. DOI:30471/MSSH.2018.1448
- اعظمی، امیر، آیباغی اصفهانی، سعید، و تولایی، روحالله (1387). رهبری و مدیریت اخلاق اسلامی. دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، 5(17)، 71-88.
- بابائی اهری، مهدی (1381). اخلاق در کسب و کار. فصلنامه کمال مدیریت، 1، 99-118.
- پرهیزگار، محمدمهدی، و حسینی، روحالله (1398). اخلاق و احکام کسب و کار، تهران: دانشگاه پیامنور، چاپ اول، شابک: 9789641406082.
- توکلی، محمدجواد (1389). درآمدی بر فلسفه اخلاق تجارت با رویکردی اسلامی. دو فصلنامه علمی- پژوهشی معرفت اقتصاد اسلامی، 1(1)، 7-31.
- توکلی، محمدجواد، و کریمی، سعید (1393). شاخص اخلاق تجارت از دیدگاه اسلام. فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد اسلامی، 14(53)، 5-30.
- حافظنیا، محمدرضا (1377). مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، چاپ هجدهم (1391).
- حسینزاده، امیر، و عابدی جعفری، حسن (1386). مرزشناسی حوزة اخلاق سازمان و مدیریت. فصلنامه علمی- پژوهشی روششناسی علوم انسانی، 13(53)، 133-144.
- حقیقت شهرستانی، مسعود، پورعزت، علیاصغر، معمارزاده طهران، غلامرضا، و حمیدی، ناصر (1399). تعالیِ اخلاقِ سازمانی در سازمانهای دولتی ایران در پرتو نهجالبلاغه. فصلنامه پژوهشنامه نهجالبلاغه، 8(29)، 59-79. DOI:22084/NAHJ.2019.19170.2292
- حکاک، محمد، صالحی، حسن، و فرقانی، یونس (1397). طراحی الگوی مفهومی اسلام برای عدالت در نظام جبران خدمات، مبتنی بر آموزههای نهجالبلاغه. دو فصلنامه علمی مدیریت در دانشگاه اسلامی، 7(16)، 341-358.
- خاناحمدی، اسماعیل، و مدنی، سید مصطفی (1392). منشور فرماندهی کارامد برگرفته از نهجالبلاغه. نشریه علمی مدیریت اسلامی، 21(2)، 223-253.
- خرممنش، آرزو (1397). نقش اخلاق اسلامی در مدیریت سازمان، فصلنامه جهان نوین، 1(4)، 12-20.
- خسروآبادی، حمیدرضا، و رضاییمنش، بهروز (1394). طراحی الگوی تصمیمگیری اخلاقی مدیران مبتنی بر آموزههای نهجالبلاغه، فصلنامه پژوهشنامه نهجالبلاغه، 3(11)، 67-94.
- خوچیانی، رامین، و سودانی، کوثر (1396). اخلاق اسلامی و محیط کسبوکار (اخلاق کسبوکار یا کسبوکار اخلاقی). نشریه علمی اقتصاد و بانکداری اسلامی، 6(20)، 99-117.
- خوشبرش ماسوله، مهدی، و صادقیان، سعید (1396). واکاوی معیارهای اخلاق حرفهای در مهندسی ژئوماتیک (نقشهبرداری) با تأکید بر آموزههای نهجالبلاغه، فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات اخلاق کاربردی، 7(25)، 145-165. DOI:22081/jare.2017.45125
- خیرگو، منصور، و عباسزاده، ناصر (1399). ارائه الگوی فرماندهی و مدیریت در سازمانهای دفاعی از منظر امام علی(ع): پژوهشی کیفی مبتنی بر تحلیل مضمون، فصلنامه مدیریت نظامی، 20(77)، 51-80. DOI:22034/IAMU.2020.44682
- دادگر، یداله (1385). اخلاق بازرگانی (و کسبوکار) از منظر اقتصاد و اقتصاد اسلامی. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، 10(38)، 87-120.
- داناییفرد، حسن، و مظفری، زینب (1387). ارتقاء روایی و پایایی در پژوهشهای کیفی مدیریتی: تأملی بر استراتژیهای ممیزی پژوهشی. پژوهشهای مدیریت، 1(1)، 131-162.
- دلشاد تهرانی، مصطفی (1379). ارباب امانت: اخلاق اداری در نهجالبلاغه، تهران: دریا، چاپ چهاردهم (1394)، شابک: 9789649275307.
- دلشاد تهرانی، مصطفی (1390). نسبت عدالت و اخلاق در «نهجالبلاغه». دوفصلنامه پژوهشی- اطلاعرسانی حدیث و اندیشه، 6(12)، 5-31.
- رحمدل، هادی، کفاشپور، آذر، و فراحی، محمدمهدی (1399). تدوین و تبیین الگوی بومی اخلاق حرفهای مدیران دانشگاهها مبتنی بر آموزههای نهجالبلاغه. دو فصلنامه علمی مدیریت در دانشگاه اسلامی، 9(19)، 87-106. DOI:22034/MIU.2020.863
- رنگریز، حسن (1398). طراحی الگوی دولت علوی مبتنی بر آموزههای نهجالبلاغه، پژوهشنامة علوی، 10(20)، 23-46. DOI:30465/ALAVI.2019.5144
- سید رضی (محمد بن حسین شریفالرضی). نهجالبلاغه، ترجمة محمد دشتی، تهران: انتشارات امیرالمؤمنین (ع)، چاپ سوم (1391). شابک: 9789646422919.
- شریعتی، مسعود، سهرابی، محمد، و ابوالحسن شیرازی، حبیباله (1394). نظام شایستهگزینی از دیدگاه امام علی (علیه السلام)، فصلنامه مطالعات مدیریت انتظامی، 10(2)، 191-218.
- صیادی تورانلو، حسین، و ثقفی، سپیده (1396). پیامدهای اخلاق کار اسلامی. نشریه علمی مدیریت اسلامی، 25(4)، 175-202. DOR:1001.1.22516980.1396.25.4.8.8
- عابدی جعفری، حسن، تسلیمی، محمد سعید، فقیهی، ابوالحسن، و شیخزاده، محمد (1390). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی، اندیشه مدیریت راهبردی، 5(2)، 151-198. DOI:30497/SMT.2011.163
- عباسزاده، محمد (1391). تأملی بر اعتبار و پایایی در تحقیقات کیفی. مجلة علمی پژوهشی جامعهشناسی کاربردی، 23(1)، 19-34. DOR:1001.1.20085745.1391.23.1.2.5
- فرمهینی فراهانی، محسن، و اشرفی، فاطمه (1393). اصول اخلاق حرفهای در نهجالبلاغه، پژوهشنامة علوی، 5(9)، 67-86.
- فقهیزاده، عبدالهادی، و لزگی، علینقی (1392). مؤلفههای مَنِشی مدیریت نظامی در نهجالبلاغه. فصلنامه علمی بصیرت و تربیت اسلامی، 10(27)، 25-44.
- قاسمزاده علیشاهی، ابوالفضل، حیدریزاده، زهرا، و حسنی، محمد (1395). بررسی پیشایندها و پیامدهای اخلاق کار اسلامی، دو فصلنامه علمی مدیریت در دانشگاه اسلامی، 5(12)، 443-460.
- کلانتری، ابراهیم، کلانتری، اسماعیل، محمودی، فاطمه، و مقامی، حمید (1394). ارائه چارچوب مفهومی سبک کسب و کار اسلامی. نشریه علمی مدیریت اسلامی، 23(3)، 123-142.
- مجیدی، حسن، و فاطمه، مقری (1393). جایگاه کار و تقسیم کار در نهجالبلاغه. پژوهشنامة علوی، 5(10)، 99-117.
- محمدی، مسلم، و محمدی، مرضیه (1390). تأثیر دو باور اعتقادی توحید و معاد بر اخلاق در نهجالبلاغه. فصلنامه علمی پژوهشنامه اخلاق، 4(11)، 85-104.
- مشایخیپور، محمدعلی (1390). مبانی اخلاق کار از دیدگاه امام علی علیهالسلام، نشریه علمی مدیریت اسلامی، 19(1)، 37-65. DOR:1001.1.22516980.1390.19.1.2.4
- مشایخیپور، محمدعلی، فقهیزاده، عبدالهادی، و واعظی، محمود (1391). عوامل و زمینههای تقویت اخلاق کار از دیدگاه امام علی(ع)، پژوهشنامة علوی، 3(6)، 69-100.
- مشایخیپور، محمدعلی، واعظی، محمود، و فقهیزاده، عبدالهادی (1392). اصول اخلاق کار از دیدگاه امام علی(ع). فصلنامه علمی پژوهشهای اخلاقی، 3(12)، 95-118.
- مولایی، محمد (1393). اصول اخلاق تجاری و کسب و کار از دیدگاه امام علی(ع) در نهجالبلاغه. فصلنامه پژوهشنامه نهجالبلاغه، 2(7)، 85-101.
- نجاتبخش اصفهانی، علی، و تکدهقان، حبیبه (1398). تأثیر آیات و روایات در اصول اخلاق تجارت اسلامی محیط کسب و کار؛ موردکاوی بازار تهران. نشریه علمی علم و تمدن در اسلام، 1(1)، 72-99. DOR:1001.1.26764830.1398.1.1.4.4
- Ahmad, S., & Owoyemi, M. Y. (2012). The Concept of Islamic Work Ethic: An Analysis of Some Salient Points in the Prophetic Tradition. International Journal of Business and Social Science, 3(20), 116-123.
- Al-Khatib, J. A., Robertson, C. J., Stanton, A. D., & Vitell, S. J. (2002). Business ethics in the Arab Gulf States: a three-country study. International Business Review, 11(1), 97–111. DOI:1016/S0969-5931(01)00049-X
- Attride-Stirling, J. (2001). Thematic networks: an analytic tool for qualitative research, Qualitative Research, 1(3), 385-405. DOI:1177/146879410100100307
- Bashir, M., Tanveer Afzal, M., & Azeem, M. (2008). Reliability and Validity of Qualitative and Operational Research Paradigm, Pakistan Journal of Statistics and Operation Research, 4(1), 35-45. DOI:18187/pjsor.v4i1.59
- Boyatzis, R. E. (1998). Transforming Qualitative Information: Thematic Analysis and Code Development, USA, California: Sage Publications, ISBN 0 7619 0961 3.
- Buckley, M. R., Beu, D. S., Frink, D. D., Howard, J. L., Berkson, H., Mobbs, T. A., & Ferris, G. R. (2001). Ethical issues in human resources systems, Human Resource Management Review, 11, 11-29. DOI:1016/S1053-4822(00)00038-3
- Hosmer, L. T. (1996). Response to 'Do Good Ethics Always Make for Good Business?, Strategic Management Journal, 17(6), 501.
- Ibrahim, A. (2018). Islamic Work Ethics and Economic Development in Islamic Countries: Bridging Between Theory and Reality, Proceeding of 2nd International Conference on Empowering Moslem Society in Digital Era, 2, 43-50. DOI:24090/icms.2018.1905
- Mir, U. R., & Hassan, S. S. (2019). Islamic Work Ethics: An antecedent for “Sustainable Motivation” and “Effective Employee”, AL-AZ̤VĀ, 51(34), 19-34. DOI:51506/al-adwa%20.v34i51.121
- Newell, S. (2011). “Business Ethics” in the Business: The Ultimate Resource, 3rd Edition, Jonathan Law (Editor), London: A&C Black.
- Rokhman, W. (2010). The Effect of Islamic Work Ethics on Work Outcomes, Electronic Journal of Business Ethics and Organization Studies, 15(1), 21-27.
|