- آزادی، رسول؛ جوانی، وجیهه (1397). «اثر مسئولیتپذیری اجتماعی بر برند شخصی ورزشکاران با نقش میانجی شهرت و دلبستگی به برند (مطالعه موردی: علی دایی)». مطالعات مدیریت ورزشی، 51: 266-247.
- راهچمنی، احمد؛ کاووسی، کامیار (1394). «تأثیر مسئولیت اجتماعی سازمان و اعتماد مصرفکننده بر اعتبار سازمان»، مجله علمی استراتژیهای کسب و کار، دوره 12(5): 82-69.
- روحانی، شیما (1395). بررسی رابطه بین حمایت سازمانی ادراک شده و ابعاد مسئولیت اجتماعی و هویت اجتماعی بازیکنان تیم ملی هندبال ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور تهران - مرکز پیام نور، واحد جنوب.
- علوی، سلمان؛ غفوری، فرزاد؛ هنری، حبیب (1399). «شناسایی ابعاد مسئولیت اجتماعی ورزشکاران مشهور»، مطالعات مدیریت ورزشی، دوره 12(59): 176-153.
- کاراموزیان، میلاد؛ نژادسجادی، سیداحمد؛ مهرپویان، آزاده (1394). «ارتباط مسئولیت اجتماعی باشگاه با مصرف محصولات و اعتماد هواداران تیمهای لیگ برتر فوتبال»، اولین همایش ملی دستاوردهای نوین تربیتبدنی و ورزش، چابهار، https://civilica.com/doc/427027
- کریمزاده، نسیم؛ اسماعیلپور، مجید؛ بحرینیزاد، منیژه (1398). «بررسی تأثیر ایفای نقش مسئولیت اجتماعی شرکت بر رضایت مشتری با میانجیگری اعتماد به برند»، چهارمین کنفرانس ملی در مدیریت، حسابداری و اقتصاد با تأکید بر بازاریابی منطقهای و جهانی. https://civilica.com/doc/915528
- محمودیان، عابد؛ صادقی بروجردی، سعید؛ محمدی، سردار (1396). «تأثیر ابعاد تصویر برند ورزشکار بر وفاداری طرفداران»، پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزش، دوره 7(13): 67-53.
- محمودیان، عابد؛ صادقی بروجردی؛ سعید (1400). «نقش مدیریت ویژگیهای برند ورزشکار در تعهد روانی و وفاداری رفتاری به ورزشکار (مطالعه موردی: کریستیانو رونالدو)». مطالعات مدیریت ورزشی، دوره 13(66): 114-83.
- محمودیان، عابد؛ صادقی بروجردی؛ سعید؛ محمودیان، فریده (1401). «تأثیر ابعاد شهرت تیم ورزشی بر هویت تیمی و قصد حضور تماشاگران فوتبال (نمونه مورد مطالعه: تیم فوتبال پرسپولیس)»، مطالعات مدیریت ورزشی، دوره 14(72): 82-47.
- مرادی، عرفان؛ اجاق، سیدامیر (1400). «پیش بینی قصد رفتاری هواداران استقلال تحت تأثیر مسئولیت اجتماعی باشگاه از طریق نقش واسطهای هویت تیمی»، مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، دوره 7(26): 67-53.
- منتظری، امیر؛ طالبپور، مهدی؛ اندام، رضا؛ کاظمنژاد، انوشیروان (1397). «طراحی یک مدل معادله ساختاری از تصویر تیم و هویت تیمی هواداران در صنعت ورزش». مدیریت و توسعه ورزش، دوره 7(3): 16-1.
- منتظری، امیر؛ طالبپور، مهدی؛ اندام، رضا؛ کاظمنژاد، انوشیروان (1399). «نقش مسئولیت اجتماعی در نگرش هواداران فوتبال ایران»، مطالعات مدیریت ورزشی، دوره 11(53): 180-157.
- نعمتزاده، سجاد، رودبارب، حمید؛ صفاری، مرجان، سنگ سفیدی، ایوب (1400). «رابطه مسئولیت اجتماعی تیم ملی با وجهه و هویت تیم ملی فوتبال ایران»، فصلنامه علوم ورزشی، دوره 13 (41): 185-171.
- Aguinis, H., & Glavas, A. (2017). “on corporate social responsibility, sense making, and the search for meaningfulness through work”. Journal of Management, 45(3): 57-86.
- Ahmad, R., & Islam, T. (2018). “Relationships between Corporate Social Responsibility, Work Engagement and Organizational Commitment: Explanatory Role of Organizational Identification”. Journal of Behavioural Sciences, 28(2): 112-130.
- Ahmad, R., Islam, T., & Saleem, S. S. (2017). “Employee engagement, organizational commitment and job satisfaction as consequent of perceived CSR: A mediation model”. Journal of Research Society of Pakistan, 54(1): 153-167.
- Aluchna, M. (2010). “Corporate social responsibility of the top ten: Examples taken from the Warsaw Stock Exchange”. Social Responsibility Journal, 6(4): 611-26.
- Arai, A., Ko, Y. J., & Kaplanidou, K. (2013). “Athlete brand image: scale development and model test”. European Sport Management Quarterly, 13(4): 383-403.
- Baena, V. (2018). “The importance of CSR practices carried out by sport teams and its influence on brand love: The Real Madrid Foundation”. Social Responsibility Journal, 14(1): 61–79.
- Carroll, A. B. (1991). “The Pyramid of Corporate Social Responsibility”. Business Management. 5(2): 131-148.
- Davies, G., Chun, R., da Silva, R. V., & Roper, S. (2001). “The personification metaphor as a measurement approach for corporate reputation”. Corporate reputation review, 4(2): 113-127.
- Erickson, D. (2017). “Corporate Social Responsibility in Sports: Efforts and communication”. Master's Theses, Marquette University.
- Filizöz, B., & Fişne, M. (2011). “Corporate social responsibility: A study of striking corporate social responsibility practices in sport management”. Procedia Social and Behavioral Sciences, 24 (2): 1405-
- Gardberg, N. A., & Fombrun, C. (2006). “Corporate citizenship: Creating intangible assets across institutional environment”. Academy of Management Review, 31: 329- 46.
- Hair, J., Hollingsworth, C.L., Randolph, A.B. and Chong, A. Y.L. (2017), “An updated and expanded assessment of PLSSEM in information systems research”, Industrial Management & Data Systems. 11(7): 442-458.
- He, Y., & Lai, K. K. (2014). “The effect of corporate social responsibility on brand loyalty: The mediating role of brand image”. Total Quality Management & Business Excellence, 25(3): 249–263.
- Henseler, J., Hubona, G., & Ray, P. A. (2016). “Using PLS path modeling in new technology research: updated guidelines”. Industrial management & data systems. 74(2): 45–56.
- Hollebeek, L. D., Srivastava, R. K., & Chen, T. (2019). “SD logic–informed customer engagement: integrative framework, revised fundamental propositions, and application to CRM”. Journal of the Academy of Marketing Science, 47(1): 161-185.
- Huerta-Alvarez, R., Cambra-Fierro, J.J. and Fuentes-Blasco, M. (2020), “The interplay between social media communication, brand equity and brand engagement in tourist destinations: an analysis in an emerging economy. 16, 100413.
- Jang, W., Jae Ko, Y., & Chan-Olmsted, S. M. (2015). “Spectator-based sports team reputation: scale development and validation”. International Journal of Sports Marketing and Sponsorship, 16(3): 52-72.
- Jordan, J. S., Walker, M., Kent, A., & Inoue, Y. (2011). “The frequency of nonresponse analyses in the Journal of Sport Management”. Journal of sport Management, 25(3): 229-239.
- Jung, C. W. (2012). “The Influence of Professional Sports Team's Corporate Social Responsibility (CSR) on Team Image, Team Identification, and Team Loyalty”. St. Thomas University.
- Kao, E. H., Shiu, Y. M., & Lin, C. H. (2016). “Does engagement in corporate social responsibility reduce firm risk? Evidence from china”. 33(3): 501-529
- Keller, K.L. (2020), “Consumer research insights on brands and branding: a JCR curation”, Journal of Consumer Research, 46 (5): 995-1001.
- Kim, S., & Manoli, A. E. (2020). “Building team brand equity through perceived CSR: the mediating role of dual identification”. Journal of Strategic Marketing, 30(3): 281-295.
- Kim, Y. M., & Kim, S. (2009). “The relationships between team attributes, team identification and sponsor image”. International Journal of Sports Marketing & Sponsorship, 10(3): 18-32.
- Lee, J. H., & Ryu, W. Y. (2018). “Relationship between social responsibility activities perceived by professional baseball fans, club reputation, club identification and mother-company image”. Journal of the Korea Convergence Society, 9(2): 295-302.
- Mahmoudian, A., Sadeghi Boroujerdi, S., Mohammadi, S., Delshab, V.and Pyun, D.Y. (2021), “Testing the impact of athlete brand image attributes on fan loyalty”, Journal of Business & Industrial Marketing, 36 (2): 244-255.
- Marticotte, F., & Arcand, M. (2017). “Schadenfreude, attitude and the purchase intentions of a counterfeit luxury brand”. Journal of Business Research, 77(2): 175-183.
- Morrison, K. A., Misener, K. E., & Mock, S. E. (2018). “The influence of corporate social responsibility and team identification on spectator behavior in major junior hockey”. Leisure Sciences, 42(2): 133-151.
- Parent, M. M., & Foreman, P. O. (2007). “Organizational image and identity management in large-scale sporting events”. Journal of Sport Management, 21(1): 15-40.
- Rocha, C. M., & Fleury, F. A. (2017). “Attendance of Brazilian soccer games: the role of constraints and team identification”. European Sport Management Quarterly, 17(4): 485-505.
- Theodorakis, N. D., Tsigilis, N., Wann, D., Lianopoulos, G., & Al-Emadi, A. (2016). “Sport spectator identification scale: An item response analysis approach”. International Journal of Sport Management, 17(2): 178-196.
- Toder-Alon, A., Te’eni-Harari, T., Giloz, E., & Rosenstreich, E. (2018). “License to Kill: Examining Licensing Effect in the Context of Corporate Social Responsibility and Tax Reporting from the Consumers’ Perspective”. In Corporate responsibility and digital communities (pp. 229-246). Palgrave Macmillan, Cham.
- Väätäinen, M., & Dickenson, P. (2019). “(Re) examining the effects of athlete brand image (ABI) on psychological commitment: an empirical investigation using structural equation modelling (SEM) and fuzzy set qualitative comparative analysis (fsQCA)”. European Sport Management Quarterly, 19(2): 244-264.
- Walker, M., Heere, B., Parent, M. M., & Drane, D. (2010). “Social responsibility and the Olympic Games: The mediating role of consumer attributions”. Journal of Business Ethics, 95(4): 659-80.
- Walker, M., Parent, M. M. (2010). “Toward an integrated framework of corporate social responsibility, responsiveness, and citizenship in sport”. Sport Management Review, 13 (3): 198-213.
- Yun, J. H., Rosenberger III, P. J., & Sweeney, K. (2021). “Drivers of soccer fan loyalty: Australian evidence on the influence of team brand image, fan engagement, satisfaction and enduring involvement”. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 33(3): 755-782.
|