
تعداد نشریات | 22 |
تعداد شمارهها | 490 |
تعداد مقالات | 5,109 |
تعداد مشاهده مقاله | 9,394,198 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,205,196 |
بررسی عایدی نمایندگی خدمات پس از فروش و مصرفکننده در طول دوره وارانتی پایه و تمدیدشده با رویکرد تئوری بازی (مطالعه موردی: نمایندگی خدمات پس از فروش کامیونهای کشنده) | ||
نشریه پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولید | ||
دوره 8، شماره 16، شهریور 1399، صفحه 39-55 اصل مقاله (1.16 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22084/ier.2020.19951.1888 | ||
نویسندگان | ||
ام البنین یوسفی* 1؛ نوشین شیرانی2 | ||
1استادیار گروه مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی مالک اشتر | ||
2کارشناس ارشد مهندسی صنایع، واحد نجفآباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجفآباد، ایران | ||
چکیده | ||
در این پژوهش به بررسی دوره وارانتی و خدمات نگهداری و تعمیرات بهینه از دید نمایندگی خدمات پس از فروش و مصرفکننده برای وسایل نقلیه، تحت سیاست وارانتی دو بعدی پرداخته میشود. تعاملات مابین نماینده و مصرفکننده با برآورد عایدی هریک در دوره وارانتی پایه و تمدیدشده مدلسازی میگردد. در این مدلسازی علاوه بر سیاست نگهداری و تعمیرات که بهصورت نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه دورهای و نیز نگهداری و تعمیرات اصلاحی خانگی و جادهای میباشد، قیمت خدمات وارانتی نیز در نظر گرفته میشود. در ادامه با در نظر گرفتن عایدی نمایندگی و مصرفکننده، تعداد نگهداری تعمیرات دورهای پیشگیرانه و قیمت خدمات وارانتی تعادلی در یک بازی تعادلی استکلبرگ برآورد میشود. در پایان از دادههای یکی از مراکز ارائهدهنده خدمات پس از فروش کامیونهای کشنده جهت بررسی پژوهش موردنظر استفاده میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
وارانتی دو بعدی؛ وارانتی پایه؛ وارانتی تمدید شده؛ نظریه بازی؛ بازی تعادلی استکلبرگ؛ نمایندگی خدمات پس از فروش | ||
مراجع | ||
[1] Wang, J., Zhou, Z., Peng, H. (2017). “Flexible decision models for a two-dimensional warranty policy with periodic preventive maintenance”. Reliability Engineering & System Safety, 162: 14-27.
[2] Asadi, A., Saidi-Mehrabad M., Fathi Aghdam, F. )2018). “A Two-dimensional Warranty Model with Consideration of Customer and Manufacturer Objectives Solved with Non-dominated Sorting Genetic Algorithm”. Journal of Optimization in Industrial Engineering, 2(1): 15-22.
[3] Murthy, D. N. P., Nat, J. (2014). Extended Warranties, Maintenance Service and Lease Contracts: Modeling and Analysis for Decision-Making.
[4] Park, M., Jung, KM., Park, DH. (2018). “Optimization of periodic preventive maintenance policy following the expiration of two-dimensional warranty”, Reliability Engineering & System Safety, 170:1-9.
[5] Nasrollahi, M., Asgharizadeh, E., Jafarnezhad, A., Saniee Monfared, M. (2014). “Development of a new Pro-rata warranty policy for estimating costs”. Industrial Management Journal, 6(1): 137-150.
[6] Shafiee, M., Chukova, S. (2013). “Maintenance models in warranty: A literature review”. European Journal of Operational Research, 229(3): 561-72.
[7] Park, M., Jung, KM., Park, DH. (2018). “Optimization of periodic preventive maintenance policy following the expiration of two-dimensional warranty”, Reliability Engineering & System Safety, 170: 1-9.
[8] Koichiro, R., Hiroaki, S. (2006). “A stochastic model on an additional warranty service contract”, Computers & Mathematics with Applications, 51(2): 179-188.
[9] Ahmed, F., Attia Eman, D., Abou Elela Hany, A. H. (2011). The Optimal Warranty and Preventive Maintenance- International Scholarly Research Network.12.
[10] Esmaeili, M., Shamsi Gamchi, N., Asgharizadeh, E. (2014). “Three-level warranty service contract among manufacturer, agent and customer- A game-theoretical approach”. European Journal of Operational Research, 239(1): 177-186.
[11] Jung, K.M., Park, M., Park, D.H. (2015). “Cost optimization model following extended renewing two-phase warranty”, Computers & Industrial Engineering, 79: 188-194.
[12] Hamidi, M., Liao, H., Szidarovszky, F. (2016). “Non-cooperative and cooperative game-theoretic models for usage-based lease contracts”, European Journal of Operational Research, 255(1): 163-74.
[13] Chen, C., Lo., C., Weng, T. (2017). “Optimal production run length and warranty period for an imperfect production system under selling depend on warranty period”. European Journal of Operation Research, 259(2): 401-412.
[14] Wanga, X., Xieb, W., Yea, Z., Tanga, L. (2017). “Aggregate discounted warranty cost forecasting considering the failed-butnot- reported events”, Reliability Engineering and System Safety, 168: 355-364.
[15] Ammar, Y., Alqahtani A. (2017). “Warranty as a Marketing Strategy for Remanufactured Products”, Journal of Cleaner Production.161: 1294-1307
[16] Salmasnia A,. Yazdekhasti, A. (2017). “A bi-objective model to optimize periodic preventive maintenance strategy during warranty period by considering customer satisfaction”, International Journal of System Assurance Engineering and Management, 8: 770-781.
[17] Giri, BC., Mondal, C., Maiti, T. (2018). “Analysing a closed-loop supply chain with selling price, warranty period and green sensitive consumer demand under revenue sharing contract, Journal of Cleaner Production, 190: 822-837.
[18] Santos, H., Cristino, C., Bruno, G. (2017). “Extended Warranty: an approach via Stackelberg game”, Russian Management Journal. 15(4):425-440.
[19] Asadi, A., Saidi Mehrabadb, M., Fathi Aghdamc, F. (2019). “A Two-dimensional Warranty Model with Consideration of Customer and Manufacturer Objectives Solved with Non-Dominated Sorting Genetic Algorithm”, Journal of Optimization in Industrial Engineering, 12(1): 15- 22.
[20] Su, C., Wang, X. (2016). “A two-stage preventive maintenance optimization model incorporating two-dimensional extended warranty”, Reliability Engineering & System Safety,155: 169-78.
[21] Murthy, D. P., Blischke, W. R. (2006). “Warranty management and product manufacture”, Springer Science & Business Media. 1(5): 31-84.
[22] Jack, N., Iskandar, BP., Murthy, DNP. (2009). “A repair–replace strategy based on usage rate for items sold with a two-dimensional warranty”, Reliability Engineering & System Safety, 94(2):611-7.
[23] Glickman, T. S., Berger, P. D. (1976). “Optimal price and protection period decisions for a product under warranty”. Management Science, 22(12): 1381-1390.
[24] Murthy, D. N. P., Jack, N. (2014). “Extended Warranties”, Maintenance Service and Lease Contracts, 2(4): 110-131.
[25] Kim, C., Djamaludin, I., & Murthy, D. (2004). “Warranty and discrete preventive maintenance”, Reliability Engineering & System Safety, 84(3), 301-309. [26] Yang, D., He, Z., He, S. (2016). “Warranty claims forecasting based on a general imperfect repair model considering usage rate”, Reliability Engineering & System Safety, 145: 147-154.
[27] فرحی، محمدامین، راستی برزکی، مرتضی. (1394). "قیمتگذاری در یک زنجیره تأمین دو سطحی با در نظر گرفتن رقابت تولیدکنندگان در تصاحب بازار در سیستم تولید براساس سفارش با استفاده از نظریه بازی". پژوهشهای مهندسی صنایع در سیستم تولید. دوره 3، شماره 6، 207-219. [28] بابایی مراد، سمانه، فتاحی، پرویز، باقری، حسن. (1398). "بهینهسازی توأم سیاست زمانبندی تولید و نگهداری و تعمیرات با در نظر گرفتن کمبود از نوع پسافت و تقاضا بهصورت احتمـالی"، پژوهشهای مهندسی صنایع در سیستم تولید، دوره 7، شماره 14، 47-57. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 992 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 462 |