
تعداد نشریات | 22 |
تعداد شمارهها | 485 |
تعداد مقالات | 5,045 |
تعداد مشاهده مقاله | 9,290,874 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,135,348 |
طراحی مدل ریاضی مسیریابی سبز در سیستمهای بارانداز متقاطع چندگانه با رویکرد کاهش گاز دیاکسیدکربن | ||
نشریه پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولید | ||
مقاله 5، دوره 7، شماره 14، شهریور 1398، صفحه 59-77 اصل مقاله (1.06 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22084/ier.2019.17125.1787 | ||
نویسندگان | ||
علی محتشمی* 1؛ علی نجفی2؛ مقصود امیری3؛ علیرضا ایرج پور4 | ||
1گروه مدیریت صنعتی،واحد قزوین ، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران | ||
2گروه مدیریت صنعتی ،واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران | ||
3گروه مدیریت صنعتی ، دانشگاه علامه طباطبایی ، تهران ، ایران | ||
4گروه مدیریت صنعتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران | ||
چکیده | ||
کاهش در مصرف سوخت منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانهای و هزینههای ارائه خدمات به مشتریان شده و در نتیجه رضایت مشتریان و کاهش اثرات مخرب زیستمحیطی را بهدنبال دارد. بدین منظور در این مقاله تمرکز بر بهینهسازی و برنامهریزی حرکت کامیونهای ورودی و خروجی و زنجیره تأمین سبز با وجود چند بارانداز متقاطع و با دو هدف کمینهسازی توالی حملونقل کامیونها و انتشار گاز دی اکسید کربن در داخل زنجیره تأمین است ازآنجاکه مدل مقاله از نوع برنامهریزی خطی عدد صحیح صفر و یک بوده و متعلق به مسائل NP-hard است زمان حل آنها با افزایش ابعاد . بهشدت افزایش مییابد. لذا برای پیدا کردن جوابهای نزدیک بهینه . از الگوریتم ژنتیک مرتبسازی نامغلوب NSGA–II لگوریتم چند هدفه کلونی مورچگانMOACO استفاده شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
بارانداز متقاطع؛ زنجیره تامین سبز؛ الگوریتم ژنتیک مرتب سازی نامغلوب؛ الگوریتم چند هدفه کلونی مورچگان | ||
مراجع | ||
[1] Tognetti, A., Grosse-Ruykenn. P., Wagner, S., (2015). Green supply chain network optimization and the trade-off between environmental and economic objectives, INT.J. Production Economics, 170:385-392.
[2] Bruglieri, M., Mancini, S., Pezzella, F., Pisacane, O. (2019). A Path-based solution approach for the Green Vehicle Routing Problem ,Computers & Operations Research, 103: 109-122
[3] Mohtashami, A., Tavana, M., Santos-Arteaga,F., Fallahian-Najafabadi,A.(2015). A novel multiobjective meta-heuristic model for solving cross-docking scheduling problems, Applied Soft Computing, 31: 30–47
[4] Baniamerian, A., Bashiri, M., Tavakkoli-Moghaddam, R. (2019). Modified variable neighborhood search and genetic algorithm for profitable heterogeneous vehicle routing problem with cross-docking, 75: 441-460
[5] Mohtashami, A. (2015). A Novel Dynamic Genetic Algorithm-Based Method for Vehicle Schadulingin Cross Docking Systems with Frequent Unloading Operation, Computers & Industrial Engineering, 90: 221-240.
[6] Puji Nurjanni, K., Carvalho, M., Costa, L. (2016). Green supply chain design: a mathematical modelling approach based on a multiobjective optimization model, Intern. Production Economics182: 421-432
[7] Yeng, P., Chuang, Y. (2016). Adaptive Memory ArtiÞcial Bee Colony Algorithm for Green Vehicle Routing with Cross-Docking, Applied Mathematical Modelling, 40: 9302-9315.
[8] Madani, S.R., Rasti-Barzoki, M. (2017). Sustainable supply chain management with pricing, greening and governmental tariffs determining strategies: A game-theoretic approach, Computers & Industrial Engineering, 105: 287-298.
[9] Wisittipanich, W., Hengmeechai, P. (2017). Truck Scheduling in Multi-Door Cross Docking Terminal by Modified ParticleSwarm Optimization, Computers & Industrial Engineering, 113: 793-802
[10] Zuluaga, J., Thiell, M., Perales, R. (2017). Reverse cross-docking, Omega, 66: 48-57
[12] Xioa,Y., Konan, A. (2016). The heterogeneous green vehicle routing and scheduling problem with time-varying traffic congestion,Transportation Research Part E, 88: 146–166
[13] Dorigo, M., Maniezzo, V., Colorni, A. (1996). The Ant System: Optimization by a Colony of Cooperating Agent, IEEE Transactions on Systems, Man and Cybernetics, Part B, 26 (1): 29-41.
[14] Taguchi, G. (1986). Introduction to quality engineering: designing quality into products and processes.
]11[ محتشمی، علی. فلاحیان نجفآبادی، علی (1392). "زمانبندی حملونقل کامیونها در زنجیره تأمین با در نظر گرفتن بارانداز تقاطعی و با استفاده از الگوریتمهای فرا ابتکاری"، فصلنامه علمی – پژوهشی مطالعات مدیریت صنعتی، 11 (31)، 84-55. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,244 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 591 |