| تعداد نشریات | 22 |
| تعداد شمارهها | 512 |
| تعداد مقالات | 5,365 |
| تعداد مشاهده مقاله | 10,217,547 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 6,821,641 |
مقایسه تاثیر آموزش با استفاده از نرم افزار آموزشی و شیوه سنتی در اجرای سرویس های فورهند و بک هند تنیس روی میز | ||
| پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی | ||
| مقاله 3، دوره 4، شماره 8، آذر 1393، صفحه 29-40 اصل مقاله (616.45 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| سید رسول عمادی* 1؛ غلامرضا شعبانی بهار2؛ سارا نعمت زاده3 | ||
| 1استادیار دانشگاه بوعلیسینا | ||
| 2استاد دانشگاه بوعلیسینا | ||
| 3کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی | ||
| چکیده | ||
| هدف از پژوهش حاضر، مقایسة تأثیر آموزش با استفاده از نرمافزار آموزشی و شیوة سنتی در اجرای سرویسهای فور هند و بک هند تنیس روی میز درس تربیت بدنی دانشجویان دختر بود. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش شبهآزمایشی بود. جامعة آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی ساری سال تحصیلی91-1390 در درس تربیت بدنی (تنیس روی میز) که شامل50 نفر بودند. حجم نمونة تحقیق به تعداد 44 نفر بر اساس جدول کرجسی و مورگان انتخاب شدند. نمونهها بهطور تصادفی به دو گروه 22 نفره آزمایش و کنترل تقسیم شدند. گروههای آزمایش و کنترل بهطور جداگانه بهمدت10 هفته بهترتیب با نرمافزار آموزشی و شیوة سنتی آموزش دیدهاند. قبل از اجرای آموزش از دو گروه آزمون بهعمل آمد. پس از پایان 10هفته، از هر دو گروه آزمایش و کنترل از درس مزبور پس آزمون گرفته شد. برای تجزیه و تحلیل نتایج آزمونها، از روشهای آماری توصیفی و استنباطی از جمله t مستقل و با استفاده از نرمافزار SPSS استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بین میانگین نمرات پیشآزمون و پسآزمون گروه آزمایش تفاوت معنادار وجود دارد و میانگین نمرات گروه آزمایش از میانگین نمرات گروه کنترل در درس مورد نظر بیشتر بوده و تفاوت بین میانگینها از نظر آماری معنادار است. بهطور کلی، تأثیر نرمافزار آموزشی بر اجرای صحیح و بهتر سرویسهای فورهند و بک هند از شیوه سنتی بیشتر است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| "آموزش'؛ "نرم افزار آموزشی"؛ "شیوه سنتی"؛ "سرویس های فورهند و بک هند"؛ "تنیس روی میز" | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,992 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,449 |
||